Interaktív foglalkozások

Színház, zene, tánc – színes, változatos drámapedagógia a ráckeresztúri iskolában. A foglalkozásvezető beszámolója.

A ráckeresztúri Petőfi Sándor Általános Iskola tanulói számára – akárcsak a besnyői óvodásoknak – drámapedagógiai foglalkozásokat szervezünk a pályázat keretében. Az életkori sajátosságoknak megfelelően már nem az egyszerű prózai szövegek elsajátítása az elsődleges. Itt a színház, a tánc és zene világával ismerkedhetnek a tanulók.

Az első alkalommal egy Illyés Gyula által átdolgozott népmese példáján a mesefordulatokkal, meseszereplőkkel, mesehelyszínekkel ismerkedtünk meg. A módszer sajátossága, hogy mozgásgyakorlatokkal és szituációs játékokkal záródik a foglalkozás.

A gyermekek igényének megfelelően a zene világával való ismerkedés is nagyon hamar előtérbe került. Először az alap ritmusformákkal ismerkedtünk, ezeket próbálták a gyerekek leutánozni. Majd magyar népdalokkal és a citerajáték bemutatásával folytatódott a program. A zenés foglalkozást a tikfa-citera-ének együttes megszólaltatása zárta.

A zenei foglalkozáson a csengettyűjátékkal való ismerkedés és annak alapszintű elsajátítása is szerepelt. A ritmusképletek után a zenei ABC-vel ismerkedtek meg, és egy egyszerű népdalt játszottak el csengettyűn.

A népdaltanulást a csengettyűjátékkal kötöttük össze. A következő foglalkozáson már nem egy-egy, hanem két-két különböző csengettyűvel játszottak a diákok. Nem csak koncentrációjukat, de koordinációs készségüket is igénybe veszi az ilyen játékmód. Két kezüket ugyanis egymástól függetlenül kell használni.

A zenei foglalkozások áprilisban is folytatódnak és fokozatosan ismerkednek majd a diákok a színház világával, szereplőivel.

CzK